840233_money_3Zbyt często dochodzi do sytuacji, iż sprzedawca czy handlowiec podchodzi do procesu sprzedaży niedbale czy wręcz niegrzecznie. Paradoks polega na tym, że traci na tym i sklep i on sam.

Do opryskliwego pracownica nie będą podchodzić klienci z pytaniami o produkty, przez to w szybkim czasie dział odczuje spadek dochodu. Niestety nie tylko opryskliwi sprzedawcy muszą się liczyć ze stratami, także ci wymądrzający się, milczący i oczywiście ci, którym brakuje umiejętności mimo szczerych chęci do pracy w sprzedaży.

Ciężko jest nauczyć kogoś kultury osobistej, albo wpoić zasady uczciwej pracy, gdy komuś w sposób oczywisty brakuje zapału do pracy. To, co można zrobić, to oczywiście przeszkolić tych, którzy mają chęci i widzą się w zawodzie handlowca/sprzedawcy.

Podczas szkoleń pracodawcy dowiedzą się o tym, jak zadawać pytania i jak odpowiadać na nie, aby klient czuł się dopieszczony i skłonny do zakupu. Wszystko oczywiście musi się odbywać na bazie dobrze poznanego asortymentu, tak, aby klient nie wyłapał braków w wiedzy pytając o jakieś szczegóły.

Kontakt z klientem trudnym, a także realizacja reklamacji to dodatkowe zagadnienia, które przeznaczone są już dla bardziej zaawansowanych pracowników, bo przecież i oni muszą dokształcać się. Im większa wiedza w tej profesji tym większe możliwości na zarobek odpowiadający wymaganiom.

W dziecinie sprzedaży zachodzą zmiany równie często, jak w każdej innej, dlatego warto czytać poradniki na temat skutecznej sprzedaży – ciekawy artykuł pod tym linkiem.

M-S-M

Powiązane wpisy: