Trzy najgłupsze błędy biznesowe. Najczęściej zdarzają się nowi przedsiębiorcy
Większość nowych przedsiębiorców popełnia okropne, głupie błędy, które powodują problemy ich firm, zanim jeszcze zaczną działać.
Robią te poważne błędy nie dlatego, że są nieinteligentni, mają niski iloraz inteligencji lub mają niewielkie doświadczenie. Nowi przedsiębiorcy dopuszczają takie błędy, ponieważ nie postrzegają ich jako problemów. W związku z tym nie inwestują swoich zasobów w rozwiązywanie problemów, dopóki problemy nie zakłócą działanie ich firm.
Porady dla przedsiębiorców – http://www.firmy24h.pl/
W tym artykule damy ci trzy pierwsze głupie błędy popełnione przez nowych przedsiębiorców.
1. Powierzchowność.
Żyjemy w świecie powierzchowności – płytkości, braku dbałości o szczegóły, nie koncentrujemy się na zadowoleniu naszych klientów.
W świecie 140 znaków wielu z nas szybko tworzy produkty i ma nadzieję na szybką gotówkę. Skupiamy się bardziej na „budowaniu i sprzedawaniu szybko” niż na jakości i oryginalności. Wielu przedsiębiorców, zwłaszcza początkujących, wpada w tę pułapkę powierzchowności.
Będą to przedsiębiorcy, którzy odmawiają wyostrzaniu swoich umiejętności, pozwalają na wysyłanie zepsutych produktów i dostarczania strasznych doświadczeń klientów. Dlatego wiele startupów nie widzi światła dziennego. Jakie jest rozwiązanie?
- Obsesja klienta. Twój startup istnieje, aby służyć Twoim klientom. Miej obsesję na punkcie ciągłego zadowalania ich swoim produktem.
- Obsesyjną dbałość o szczegóły. Zanim zbudujesz lub wyślesz dowolny produkt, starannie sprawdzaj każdy najmniejszy detal. Nie pozwól swojemu zespołowi odpocząć, dopóki nie ukończysz projektu o ponadstandardowej jakości.
- Ciągłe uczenie się. Wiedza jest antidotum powierzchowności. Kontynuuj naukę, aby móc zadowolić klientów o wartości nie do zatrzymania i stać się wiodącą osobą w Twojej branży.
Ostatecznie, zrzucenie z siebie nawyku powierzchowności wymaga zmiany sposobu myślenia. Możesz się go pozbyć dzięki stałej praktyce i obsesji na punkcie jakości. Oznacza to skupienie się na osiągnięciu dobra w jednej rzeczy, zanim przejdzie się do czegoś innego.
2. Ściganie dwóch królików naraz.
Młody przedsiębiorca szybko opracowują wiele pomysłów, napełniając swoje sklepy internetowe szeroką gamą produktów i ciągle przepisują swoje cele, by dostosować się do ich ofert. Ale czy to jest genialny pomysł, który im się wydaje? Nie, nie jest.
Niezależnym projektantem stron internetowych, powiedział ostatnio, że dodał nowy dodatek do swoich usług projektowania stron internetowych. „Chcę zwiększyć moje dochody” – powiedział z ekscytacją.
Ale lepiej aby tego nie robił. Zamiast tego powinien aby skupił się na swoich usługach projektowych, aby stał się znanym ekspertem w tej kategorii. Ale nie skorzystał z rady. Ostatnio okazało że całkowicie zrezygnował ze swojej kariery, freelancera.
Oczywiście był sfrustrowany, ponieważ ścigał więcej niż jednego królika na raz. Jak pięknie powiedział Konfucjusz: „Człowiek, który ściga dwa króliki, nic nie chwyta”. Nie oferuj dwóch usług ani produktów jednocześnie – jeśli jednego nie masz perfekcyjnego.
To, czego potrzebujesz jako nowy przedsiębiorca, to wiarygodność, a nie pieniądze. Jedynym sposobem na osiągnięcie wiarygodności jest skupienie się na doskonaleniu zestawu twoich umiejętności, produktu i oferty. Tylko wtedy klienci mogą uznać Cię za najlepszego dostawcę określonego produktu lub usługi.
3. Ignorowanie „drobnych problemów”.
Dla nowych przedsiębiorców, przecinek w ich kopii strony głównej nie jest czymś, o co trzeba się martwić. „To tylko drobny problem”, mówią. Zerwany link na swojej stronie na Facebooku to nic wielkiego. „To tylko drobnostka”, mówią. Jedna negatywna opinia klienta? Cóż, to po prostu „porywczy klient” – mówią. „To tylko drobna rzecz.”
Ale czy to prawda? W rzeczywistości nie są to drobne problemy. To są duże problemy. Pamiętaj, że wszystkie problemy zaczynają się na małą skalę, zanim stopniowo przekształcają się w wielkie niekontrolowane niepowodzenia.
Tak straciła popularna naszaklasa.pl popularna platforma społeczna .Ale stracił impet z powodu problemów technicznych, torując drogę do popularności Facebooka.
Takie małe bagatelizowanie przecinków na twojej stronie głównej może prowadzić do tsunami problemów z wiarygodnością. Błąd w pisowni będzie następnie przedstawiać Twoją markę jako kolejną fałszywą firmę na rynku. Chroń swoją markę. Nie pozostawiaj żadnych drobnych problemów nierozwiązanych. Napraw to szybko.
Szukaj ciekawych porad na stronie – http://www.poradniki24h.pl/
Wniosek.
Rozpoczynając działalność jako nowy przedsiębiorca, pierwszą rzeczą do zrobienia jest unikanie ciągłych błędów biznesowych, bez względu na to, jak mało znaczące wydają się.
Nie reaguj powierzchownie na pytania klientów. Nie spiesz się, dbaj aby dostarczyć im szczegółowych odpowiedzi na swoje pytania. Nie ścigaj zbyt wielu okazji, aby nie wpaść w nadętość i przeciążenie. Zamiast tego skup się na zapewnieniu jednego produktu i upewnij się, że wyróżnia się on z tłumu.
Nie ignoruj drobnych problemów. Rozwiną się w większe problemy. Niszcz je w zarodku, zanim zniszczą twoją firmę. Wszyscy popełniają błędy, nawet doświadczeni przedsiębiorcy, ale uczenie się, jak naprawić te trzy duże błędy, uratuje twój mały startup przed zniszczeniem.